sábado, 5 de agosto de 2017

LA LEYENDA DE LA MORA  de la cueva de la Güesera de El Gasco

Félix Barroso la transcribe literalmente en jurdano tal como se la contó José Crespo Miguel, alumno de 5º de EGB del Hogar Escolar de Nuñomoral.

Yo la transcribo en jurdano. Los seguidores del blog conocen mi " amor " por la " parla " de cualquier pueblo.

" - Érasi una vé un hombri c´andaba jidiendu carbón pa la sierra del Gahcu. Antoncih sa la pació un moru que léhpetó :
- ¿ Erih conformi en jadelti ricu ?.
- El hombri le dijju que sí. Entoncih el moru lo llevó a la Cueva de la Güesera, qu, ehtá ampié del Chorru.
El moru sacó un pan de la bandola y le diju al hombri :
- Cogéilu, pero no comaih d, dehti pan jahta la mañana de San Juan, que esa mañana te enllegaráh jahta mí, antes de vení el día, y m, ah d, enseñá el pan, sin que li farti un rehcañu, y yo te jaré ricu y te daré un botellín con agua del Chorru, cogía en la mañana de San Juan pa que no te duelgan nunca máh lah muelah.
El hombri aballó como un rejileti de contentu. Pero luh suh ijuh abdaban a matajambri y de continu le pidían pan. Antoncih no le queó otro lugal que dali un rehcañu, pa que, engañaran al banduju.
Cuando llegó la mañana de San Juan, el hombri se presentó al moru y le dió el pan. Pero el moru viendo que le fartaba un rehcañu, le diju :
- No habéih cumpriu lu acrodau, poh al pan le falta un rehcañu. Adióh riquezah. Esi pan eh la mora qu, ehtá encantá en la Cueva de la Güesera, y vusotroh l, habéih comíu una pierna, qu,eh el rehcañu que voh habéih zampáu. Asina que la mora ha queau coja y no pué salí de la cueva y no podi sel desencantá.
Otroh cien añuh máh la mora en la cueva seguirá."

     Los moros y sus leyendas en las serranías de Las Jurdes

Etiqueta     Las Hurdes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario